Wybory do Samorządu Uczniowskiego w Sp 157

23 września 2022 r. odbyły się wybory do samorządu uczniowskiego szkoły podstawowej nr 157. Głosowali uczniowie klas 4-8.
W wyniku wyborów przewodniczącym SU został Kamil Zakuła z klasy 8a a jego zastępcą Anna Klimak z klasy 6a.
Wrzesień 2022 r.

Wycieczka 1b do Zatorlandu

Wycieczka klasy 1b do parku rozrywki Zatorland 7 października 2022 r.
Uczniowie klas pierwszych uczestniczyli w wycieczce integracyjnej do parku rozrywki Zatorland w trakcie której zwiedzili muzeum dinozaurów, oglądali filmy edukacyjne oraz animacje, a także korzystali z wielu atrakcji parku rozrywki.

Magda Rębacz

Wycieczka do fabryki baniek choinkowych - 2a i 2b

22 listopada 2022 r. klasa 2a i 2b odwiedziły fabrykę ozdób choinkowych. Poznaliśmy długi proces produkcji baniek, a sami wykonaliśmy piękne ozdoby, które zawisną na naszych choinkach.

Marta Foszcz

Listopad 2022 r.

Wycieczka do kopalni srebra - 4b, 4a, 5b, 6a

21 listopada 2023 r. klasy 4a, 4b, 5b i 6a z wychowawcami pojechały na wycieczkę by wspólnie zwiedzić kopalnię srebra w Tarnowskich Górach. Było zjeżdżanie 40 m pod ziemię i chodzenie labiryntem szybów oraz płynięcie przez zalany szyb łodziami. Później udaliśmy się do Chorzowa do Planetarium gdzie odbył się 45 min. pokaz wędrówki po gwieździstym niebie nad Śląskiem oraz film Explore. Film opowiadał o gwiazdach, Mikołaju Koperniku, Johannesie Keplerze oraz ich wpływie na badania kosmosu, lądowaniu na księżycu oraz wysyłaniu sond poza granice Układu Słonecznego.

Listopad 2023 r.

Wycieczka do Niepołomic - klasa 4a

20 czerwca 2023 r. klasa.4a była na wycieczce w Niepołomicach. Zwiedzaliśmy z przewodnikiem zamek z ogrodami, rynek, ratusz i okolice. Na koniec były pyszne lody.

Czerwiec 2023 r.

Wycieczka do Ogrodzieńca

29 września 2023 r. klasy 4b, 5a i 6a były na wycieczce w Ogrodzieńcu.  Zgodnie z planem byliśmy w Parku  Ogrodzieniec, Parku Miniatur, Parku Doświadczeń, Domu Strachów oraz na torze saneczkowym. Na zakończenie pyszne lody i gofry. Słońce towarzyszyło nam cały dzień. Wszyscy wrócili uśmiechnięci i zadowoleni.
Wrzesień 2023 r.

Wycieczka do Parku Rozrywki - Zatorland

7 października 2022 r. uczniowie kl. 3a, 1a, 1b oraz 1c mieli okazję zwiedzić Park Rozrywki Zatorland. Zatorland to cztery parki tematyczne zlokalizowane w Zatorze, na ogromnej powierzchni 14 hektarów, na świeżym powietrzu w naturalnej przestrzeni.

Park Ruchomych Dinozaurów jest największym tego typu parkiem w Europie. Podziwialiśmy w nim między innymi największego dinozaura jaki chodził po ziemi, czyli Argentynozaura. Ma 9 metrów wysokości, czyli tyle, co dwupiętrowa kamienica i 35 metrów długości, czyli tyle co pełnowymiarowy kort tenisowy. Do tego wydaje dźwięki i majestatycznie porusza gigantycznym ogonem. Zobaczyliśmy także ruszającego się i ryczącego T-Rexa naturalnej wielkości. Ten park zwiedzaliśmy z przewodnikiem, który opowiadał nam ciekawostki z życia tych fascynujących stworzeń.

W Parku Owadów, mieliśmy okazje zobaczyć gigantyczne figurki owadów. Niektóre z nich także się ruszają i wydają dźwięki. Bardzo przyjemnie się je ogląda. Znajduje się tu też ogromny plac zabaw .

Z parku owadów wchodzi się do domku do góry nogami, w którym uczniowie trochę poszaleli, i niektórym zakręciło się w głowie.

Park Mitologii, zlokalizowany jest na malowniczym jeziorze, po którym dryfują rzeźby przedstawiające najwspanialsze mity Greków i Rzymian, a pomiędzy nimi tańczące fontanny, którymi można samemu sterować. Przeszliśmy główną aleją podziwiając piękno tego miejsca. Nasz spacer zakończyliśmy przy koniu trojańskim.

Lunapark, to centralna część parku ZATORLAD, do której wracaliśmy kilka razy. Tu dzieci z wypiekami na twarzy korzystały z przeróżnych karuzel, i innych atrakcji.

Na terenie lunaparku znajduje się kino 5D, w nim mieliśmy okazję przenieść się w zamierzchłe czasy dinozaurów. O mały włos nie zostaliśmy zdeptani przez ogromne nogi Brachiozaura, a kometa zatrzymała się tuż przed naszymi nosami.

Ten dzień spędziliśmy na świeżym powietrzu, wśród przepięknie podświetlonej słońcem przyrody jesiennej. Po przeżyciu w jednym miejscu poczwórnej dawki atrakcji, zmęczeni, ale szczęśliwi wróciliśmy do naszej szkoły.

Urszula Sikora

Pazdziernik 2022 r.

Wycieczka do Straży Pożarnej - 4a

22 listopada 2022 r. klasa 4a była w jednostce straży pożarnej w Krakowie. Uczniowie mogli dowiedzieć się jak wygląda  codzienna praca strażaka. Mieli możliwość zobaczyć strój na wyjazdy interwencyjne. Mogli zobaczyć wóz strażacki z całym wyposażeniem, a nawet wsiąść do niego. Wszystkim się bardzo podobało, a Uczniowie prezentowali wysoki poziom wiedzy w rozmowie że strażakami.

Renata Pasztor

Listopad 2022 r.

Wycieczka klas I - III do Teatru Groteska

Teatr Groteska - Brzydkie Kaczątko

Wycieczka klas pierwszych do CEE Symbioza

9 listopada 2021 r. klasy 1a i 1 b pojechały na wycieczkę do Centrum Edukacji Ekologicznej SYMBIOZA. Poznaliśmy leśne historie opowiedziane przez zwierzęta leśne.

Listopad 2021 r.

Wycieczka klasy 3 A Sp 157

W tym roku mimo pandemii udało nam się "wstrzelić" i klasa 3A Szkoły Podstawowej nr 157 wyruszyła na Drogę Królewską. Zobaczyliśmy najważniejsze zabytki i miejsca od Wawelu do Placu Matejki, gdzie znajduje się Pomnik Grunwaldzki, wzniesiony z fundacji Ignacego Jana Paderewskiego.

Kwiecień 2021 r.

Wycieczka na Wawel - klasy 2a i 2b

W październiku klasa 2a i 2b wybrała się na wycieczkę na Wawel. Zwiedzaliśmy komnaty królewskie. Dowiedzieliśmy się jak żyli królowie na zamku.