Wycieczka klasy 7b na Wzgórze Kaim

W poniedziałek 7 czerwca 2021 r. klasa 7b wybrała się na wycieczkę pieszą na Wzgórze Kaim. To miejsce położone na granicy Krakowa i Wieliczki. Na zachodnim stoku, ok. 300 m od szczytu znajduje się pomnik upamiętniający walki o Kraków, pomiędzy armią austro-węgierską a rosyjską, podczas pierwszej wojny światowej w grudniu 1914 r. To miejsce gdzie najdalej dotarła armia rosyjska. W obu armiach walczyli i ginęli Polacy. To ważne miejsce w naszej Małej Ojczyźnie.

Czerwiec 2021 r.

Wyjazd klasy 3a do Łagiewnik

Po uroczystości I Komunii Św. siostra Patrycja i ks. Maciej zabrali nas do Sanktuarium w Łagiewnikach. Uczestniczyliśmy we mszy św. oraz modliliśmy się w kaplicy  klasztornej, gdzie znajduje się obraz Jezusa Miłosiernego i grób św. Faustyny.

Wystawa prac origami - Łukasz Trawa 6 A

Dnia 18.02.2020 roku cała społeczność szkolna mogła zapoznać się z pasją ucznia klasy 6 A Łukasza Trawy. W tym dniu została zorganizowana wystawa Jego prac pt.: ,,Zwierzęta wykonane metodą origami".

Wystawa cieszyła się dużym zainteresowaniem. Podczas oglądania ciekawych i kolorowych eksponatów autor prac odpowiadał na liczne pytania związane z Jego hobby.

X Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia w Szkole Podstawowej nr 157

W piątek 2 X 2020r. odbył się X Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Z tej okazji już po raz kolejny w naszej szkole obchodziliśmy to święto.

W tygodniu poprzedzającym ten dzień na lekcja matematyki przypominaliśmy i utrwalaliśmy tabliczkę mnożenia. Były zabawy i gry z tabliczką mnożenia, było bingo, memo karty Grabowskiego, interaktywne quizy internetowe.

W dniu Święta Tabliczki Mnożenia odbyły się tzw. egzaminy z tabliczki mnożenia. Uczniowie, którzy nie popełnili żadnego błędu otrzymali tytuł Mistrza Tabliczki Mnożenia na rok szkolny 2020/2021. Otrzymane certyfikaty wkleili na pierwszą stronę w zeszycie do matematyki jako dowód osiągniętego sukcesu.

Wyniki egzaminów w poszczególnych klasach:

Klasa 4a: zdawało 12 uczniów / egzamin zdało 3 uczniów - 25%

Klasa 5a: zdawało 12 uczniów / egzamin zdało 2 uczniów - 17%

Klasa 6a: zdawało 16 uczniów / egzamin zdało 9 uczniów - 56%

Klasa 6b: zdawało 17 uczniów / egzamin zdało 8 uczniów - 47%

Klasa 7a: zdawało 15 uczniów / egzamin zdało 5 uczniów - 33%

Klasa 7a: zdawało 19 uczniów / egzamin zdało 19 uczniów - 47%

Klasa 8a: zdawało 22 uczniów / egzamin zdało 10 uczniów - 45%

Wynik szkoły:

Zdawało: 112 uczniów / egzamin zdało 46 uczniów - 41% uczniów otrzymało Certyfikat Mistrza Tabliczki Mnożenia na rok szkolny 2019/2020.

Gratulujemy!!!

XI Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

Nasza szkoła  po raz kolejny obchodziła Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia.  W tym roku wypadł on w piątek 1.10.2021 r.

W klasach 4 - 8 w tym dniu na lekcjach matematyki uczniowie uczestniczyli w grach i zabawach z tabliczką mnożenia. Było Bingo matematyczne, gra ,,Domykanie kwadratów", zabawy z kartami Grabowskiego, gra dydaktyczna ,,Ja mam ..., kto ma ..." gra z kartami ,,Memory", gra planszowa z tabliczki mnożenia, domino z tabliczką mnożenia i inne.

Uczniowie utrwalili tabliczkę mnożenia przez zabawę.

Zakończenie roku w klasie 3a

Skończyliśmy klasę trzecią. Będziemy pamiętać długo ten trudny czas. Zdobyliśmy nowe doświadczenie. Przed nami wakacje. Do zobaczenia w klasie czwartej.

Zielona szkoła w Piwnicznej Zdroju - 2a i 3b

W dniach 23 maja do 27 maja 2022 r. uczniowie klas 2a i 3b wyjechali na zieloną szkołę do Domu Wczasów Dziecięcych w Piwnicznej - Zdroju. Opiekę nad uczniami sprawowali nauczyciele: Urszula Sikora i Małgorzata Zajda.

W ramach Zielonej Szkoły odbywały się następujące imprezy okolicznościowe i wycieczki turystyczne:

• piesze wycieczki po Piwnicznej –Zdroju, malowniczo położonej w dolinie Popradu, który rozcina Beskid Sądecki na dwie części: pasma Radziejowej i Jaworzyny Krynickiej;
  • zwiedzanie Muzeum Regionalnego w Piwnicznej-Zdroju, gdzie podziwialiśmy między innymi unikatową kolekcję nart oraz salę instrumentów ludowych;
  • gry i zabawy na boisku sportowych oraz w świetlicy na terenie ośrodka wypoczynkowego;
  • wycieczka autokarowa do Krynicy gdzie zwiedziliśmy muzeum zabawek, kolejką szynową wyjechaliśmy na Górę Parkową, z której pieszo zeszliśmy do pijalni wód mineralnych, w drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Muszynie aby zwiedzić Ogród Sensoryczny, w którym doświadczyliśmy wyjątkowego kontaktu z naturą oraz wyciszenia a także zacieśniania relacji;
  • wizyta w Ośrodku Misji Afrykańskich, zdjęcia i list Julka, mieszkańca Afryki Zachodniej, w wiosce nieopodal Togo zapoznały naszych uczniów z życiem ich rówieśników w tamtym regionie oraz uwrażliwiły na potrzeby innych;
  • zielony kulig połączony z ogniskiem, pieczeniem kiełbasek, śpiewem piosenek i zabawami integracyjnymi;
  • wieczór poświęcony MAMOM z okazji ich święta;
  • dyskoteka.

Organizatorzy starali się, aby dzieciom niczego nie brakowało i zapewniali fachową pomoc w każdej sferze swej działalności.

Wyjazd uczniów był również idealną okazją do nauki samodzielności i odpowiedzialności. Systematycznie wdrażano zasady kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych oraz zasady savoir – vivre przy stole. Zielona szkoła okazała się też bardzo dobrym sposobem na integrację. Uczniowie uczestniczyli we wspólnych zabawach i konkursach, ucząc się przy tym zasad tzw. zdrowej rywalizacji. Na zawsze zapamiętają mile spędzony czas podczas wspólnych zabaw.

Mimo że wróciliśmy już z Piwnicznej-Zdroju, to w naszych głowach jeszcze długo pozostaną wspomnienia z tej "Zielonej Szkoły".

Urszula Sikora

Maj 2022 r.

Życzenia Świąteczne

Z okazji świąt Bożego Narodzenia,
przepełnionych nadzieją i magią wigilijnej nocy,
kierujemy do Państwa płynące z serca życzenia
-  radosnych, spokojnych świąt
 oraz pomyślności w nadchodzącym Nowym Roku 2021.